Wednesday, May 5, 2010

Bilik Briged : The...

Aku ni

semenjak dua menjak habis exam selalu lepak bilik briged. Main computer la. Facebook la. Blogging la. But memang best la. If it's not because of the president of cyber brigede is a friend of mine, i wouldn't be here always. Everynight, everyday, lepak bilik briged. memang best. Wise Decision la aku jadi cyber brigede. Awal - awal cuak la coz bilik ni dekat dengan kelas form 5. Lepas tu, tak sah kalau tak lebih sejam kat sini.

Serius, Amir Farid baik la. Plus, aku kenal dia last year waktu summit by same foster parents. Lucky me. Anyway, it's my first post in BM. Memartabatkan Bahasa Melayu la kononnya. But still, ada gak campur campur English. Kalau cikgu BM baca, sure anti aku. Baik tak yah tulis kan? tu yang apa aku rasa la haha. But orang nak kata aku da tak kisah dah. aku ni cm da kuat resistance aku kat apa yang orang ckp, cam da immune. yela, apa yang aku boleh buat. Violence tu ada gak in mind. Baling baling barang, tumbuk, penyepak (jangan main main aku ada taekwando. Pum belt plak! boleh ambik exam jadi black belt kot) but aku ni baik. tah, tak suka guna keganasan. But once aku da meletop, memang cam Hiroshima n Nagasaki la diorang.

therefore, temper aku gempak. Aku boleh handle. belum tumbuk muka orang lagi. belum sepak orang lagi. belum ajak fight lagi. belum segala galanya la kaitan dengan violence. But diam diam ubi berisi. aku tak tau la kalau aku da panas gila gila apa jadi. Well, aku da fikir pon. But silap silap, Henry Gurney la tempat aku. so, aku try elakkan. for berapa lama, aku tak pasti. but still da lama. but kalau aku lepaskan selalu by words la, utter words. offensive la.. apa lagi? But diorang ejek je, tak de la hina aku gila gila sampai ke mak bapak. So aku tumpang gelak sekali je la haha

But kadang kadang aku rasa demotivated gak la. But aku ada baca kat blog sorang minah ni Perempuan Jomblo yang tulis pasal life dia which aku selalu up-to-date with, ada hadis cakap Nabi Muhammad tu berdakwah kena hina semua bukan dengan sorang dua tapi satu kaum dia still tabah je. tak pernah guna kekerasan hatta ini kan kita yang manusia biasa yang baru kena ejek. memang kasi aku a deep feeling la bout it. So aku sabar je la. asalkan jangan main mak bapak sudah.

So aku nak thanks la kat Ladynoe(http://perempuanjomblo.blogspot.com) because kasi aku certain feeling pasal life. well, dia memang tak filter la. memang sincere la citer dia. tak da bullshit. sebagai archive diri dia. yelah, tak main la writing diary sekarang ni. But satill, memang fun. tak hampeh la.

So aku cam da start nak post dalam BM coz aku dulu post dalam English nak orang baca je (sekarang pon sikit sikit la) so bila kita nak orang puas hati gila gila, words n grammars kena lain dari yang lain la. So tersekat la kebebasan aku nak tulis something. first nak fikir idea. bila ada, nak fikir perkataan nak guna. and dengan correction tu semua, memang tak fun la. so tak parallel la dengan concept of journalism and bloggingsm which is free in writing about anything wholely. so kalau aku tulis English je, mesti tertinggal tu la , ini la. But aku tak ada la nak ketepikan English tu but aku nak try tulis for fun with more freedom. i still got all those fun english words to be used hehe.

Still, aku rasa awkward gak la nak tulis in bm. yela, aku tulis bm selalu in two occasions, one karangan yang kena tulis betul betul and another one chatting where it will be full of shortforms. so waktu awal awal aku taip post ni, asyik backspace je haha. nak biar betul spelling so orang faham. nak tak tu semua sinkof so aku ok je. but this is it, my first post in bm

harap harap korang enjoy la. thank you kerana sudi baca sampai habis. aku ni banyak benda selalu nak cakap. dengan exagerate lagi haha. so keep up-to-date la dengan blog aku. thanks.

yang ikhlas,
Faiz

p/s:korang patut tengok blog ladynoe. best. ada link tu kat dalam post ni. carila..

3 comments:

  1. nice.
    permulaan yg bagus.
    mari bersama martabatkan bahasa melayu xD

    ReplyDelete
  2. I baca entri lepas-lepas you, and tengok umur you. I was like, omg this boy can write in english as good as these?

    I pun tak boleh tau.

    ReplyDelete
  3. hahaha
    thanks for the compliment
    but as i said in my post ni dia ikat my kbebasan nk tulis coz cm agak ssh
    hahaha
    x dpt tulis kt karangan english tulis kt blog haha
    but mmg fun la
    i write for fun :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails